کد خبر 336828
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۳

یک منبع مطلع از پنهان‌کاری نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با اعضا کابینه‌اش و اختلاف میان او با وزیر خارجه‌اش بر سر پیشنهاد آتش‌بس مصر خبر داد.

به گزارش مشرق، روزنامه «هاآرتص» در مطلبی از اختلاف در کابینه رژیم صهیونیستی پرده برداشت و نوشت: بنیامین نتانیاهو هفته گذشته کوشید پیش‌نویس توافق‌نامه آتش‌بس قاهره را از وزرای خود پنهان کند.

یک مقام ارشد اسرائیلی در این باره گفت: در طول نشست هفته گذشته کابینه، آویگدور لیبرمن، وزیر خارجه با نتانیاهو درگیر شد و به نخست وزیر کپی پیشنهاد مصر را که به دست او رسیده بود، نشان داد و از او توضیح خواست. لیبرمن من با این کار خود نتانیاهو را غافلگیر کرد. این اولین باری بود که سایر وزرای کابینه شنیدند اسرائیل پیش‌نویس توافقنامه آتش‌بس را از مصر دریافت کرده و از این رو خواستار کپی این توافقنامه برای مطالعه آن شدند.

به نوشته این روزنامه، فضای تنش‌آلودی به وجود آمد و نتانیاهو خود را در موضع دفاعی دید. این مقام اسرائیلی گفت: نتانیاهو به اعضا کابینه گفت این تنها یک پیشنهاد از چندین پیشنهادی است که در طول روزهای گذشته بارها و بارها به‌روز شده‌ است. وی به وزرای کابینه خود گفت، با این پیش‌نویس موافقت نکرده‌ و آن را نپذیرفته‌ است.

بر اساس این گزارش، بعد از آن، نتانیاهو برای دیدار با شهرداران جنوب سرزمین‌های اشغالی، نشست کابینه را ترک کرد. قرار بود این دیدار چند دقیقه به طول انجامد اما نتانیاهو یک ساعت این دیدار را طول داد. در نهایت لیبرمن و «موشه یعالون»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی صبر خود را از دست دادند  و نشست کابینه را ترک کردند. قرار شد، نشست کابینه روز بعد برگزار شود. وقتی که وزرای کابینه وارد اتاق شدند، نتانیاهو چاره‌ای نداشت جز ارائه پیشنهاد مصر به آنها. او به اعضا کابینه گفت، این پیشنهاد را رد کرده چراکه به درخواست‌های امنیتی اسرائیل پاسخ نداده است.

هاآرتص به نقل از آن مقام ارشد اسرائیلی نوشت: کابینه رای‌گیری نکرد اما وزرای بر اینکه پیشنهاد مصر باید رد شود، اتفاق نظر داشتند. نتانیاهو نیز به آنها قول داد اگر پیش‌نویس توافقی که ارائه می‌شود، درخواست‌های او را در نظر گرفته بود، آن را برای بحث و بررسی و رای‌گیری نزد آنها ببرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس